OR poiesis: Furīfōru / fluvial
Zvočni dogodek v živo
V sklopu 29. Mednarodnega festivala računalniške umetnosti
Nedelja, 8. oktober 2023, ob 19.00
Vetrinjski dvor
Foto: Petra KAPŠ.
Furīfōru / fluvial zasleduje ekstatičen občutek lebdenja v sferični glasbi slapov. Kakor da se v prostem padu vode, njeni razpršitvi, tresočih udarcih vodnih molekul na kamen strastno ustvarja neskončna privlačnost, vrhunec brez časa, zanosno vibracijsko polje, ki privzdiguje telesa. Osrednja inspiracija kompozicije je dinamika med gravitacijo in lebdenjem. Poglablja se v elementarnost teles in njihove raznolike ritme – vodne, mineralne, atmosferske. Smo hipni gostje prepletenega kozmičnega organizma. Resonanca globoko določa bivanje, prav tako tudi temporalna asinhronost. Vodno in mineralno telo so-vibrira skozi dih (atmo-), znotraj in zunaj obstaja le v polju vidnega. Delo je ustvarjeno z avtoričnimi performativnimi terenskimi posnetki slapov in kamenin (posneto med leti 2012 – 2023 na terenih: slap Šumik in Skalce na Pohorju, slap Veli Vir v slovenski Istri, reka Nadiža, in drugi, posnetki kamnitega instrumenta KAMIsTONE). Poudarek zvočne obdelave je v iskanju frekvenčne resonance ter fluvialni kompoziciji. Furīfōru / fluvial je umetnica premierno izvedla v sklopu festivala The Vienna Acousmonium v Kino Šiška v Ljubljani (marec 2023), produkcija CONA Ljubljana in Thomas Gorbach & The Vienna Acousmonium.
Foto: Matej Tomažin in Andraž Fijavž Bačovnik, arhiv CONA.
OR poiesis (a.k.a. Petra KAPŠ) je umetnica in raziskovalka na področju bio- in geoakustike, hidroakustike, slušne percepcije, interaktivnega zvočnega performansa v konkretnem, akustičnem prostoru ter digitalno nadgrajeni realnosti, spletne transmisije in umetniškega radia. Svoje delo tke vmes med umetnostjo zvoka, radia, časprostor poezijo, performansom in fotografijo. Besedo, njen primarni medij, razširja v sonornih sferah časprostor poezije. Razvija performativno prakso terenskega snemanja, raziskuje in udejanja možnosti avtorskega radijskega prostora, posveča se auralnosti uprostorjenega spomina in časovnim vrtinam. Ob vseh digitalnih razsežnostih je središčna fizična prisotnost telesa. Njena zvočna dela beležijo _samote_. V zadnjih letih je pomembno prispevala k razvoju interaktivnih, zvočnih in performativnih umetniških praks. Pomembno je njeno eksperimentiranje in razvoj lokacijskih medijev v navezavi na slušno senzoriko in razvoj topografskih zvočnih arhivov, artikuliranje subtilnih intervencij v javni prostor in raziskovanje spomina in spominjanja, poudarjeno skozi zvok, zaznavo in percepcijo, v dinamiki med starodavnim in sodobno stvarnostjo. Deluje v slovenskem in mednarodnem okolju. Je ustanovna članica združenja CENSE (Central European Network for Sonic Ecologies) in članica skupine JATA C ter kolektiva radio.earth.