Jez riley French & Pheobe riley Law : island | fjorar – the crystal detector
Jez riley French (zvok / fotografija)
Pheobe riley Law (besedila)
13. 3.–7. 5. 2021
razstava zvočne kompozicije
lokacijski FM sprehodi (v Park Tivoli) na frekvenci 88.8 MHz, izhodišče: MGLC Ljubljana:
sobota, 13. 3. 2021 ob 12.00 pred MGLC Ljubljana – poslušanje zvočne kompozicije
torek, 16. 3. 2021 ob 18.00 pred MGLC Ljubljana – poslušanje posnetega zvočnega dogodka
radijska otvoritev razstave na programu Ars:
sreda, 24. 3. 2021 ob 20.00
O konceptualizaciji dela v pdf knjižici ísland | fjórar – the crystal detector (povezava)
Serija del ìsland | fjorar temelji na materialu, zbranem ob večkratnih obiskih Islandije. Izhaja tudi iz fascinacije nad možnostmi, ki jih prinaša preplet različnih elementov zvoka, podobe in besedila. V delu imajo pomembno vlogo zvoki, ki jih človeški slušni aparat običajno ne zazna ali pa so nad oziroma pod slušnim pragom. S pomočjo razširjenih tehnik in ročno izdelanih naprav, avtorja prisluškujeta zvokom razstapljanja mineralov, infrazvoku vrtenja zemlje okoli svoje osi in ultrasoničnosti geotermalne aktivnosti. Te drobce prepletata z dokumentacijo posameznih začasnih interakcij med specifičnimi lokacijami na Islandiji ter s fotografskim in besedilnim materialom..
Nova verzija kompozicije, ísland | fjórar – the crystal detector, pripravljena za galerijo Steklenik, gradi na večkanalnem zvoku in tiskanih elementih. Posamezni zvoki so lahko zelo intenzivni, niso pa ekstremni. Zanje avtor zapiše, da so pravzaprav “bližje resnici kot naša lažna predstava o Islandiji kot o spokojnem in zvočno mirnem kraju”. Kot pojasnjuje, nikjer ni zares mirno, vsaj ne za preostale tam živeče vrste. Le ljudje imamo potrebo, da bi ’naravo’ definirali, uokvirili, celo do te mere, da se kot vrsta iz nje izvzemamo. V tem pogledu pričujoče delo govori o elementarni potrebi po preizpraševanju – in seveda o pristnem veselju, ki ga tako početje prinaša (tudi ko postanejo vprašanja neprijetna).
Pheobe riley Law o projektu:
“Besede so zame performativni objekti, ne toliko nosilci fiksne naracije. V odziv na zvočno krajino in fotografske podobe sem v instalacijo vključila najdena besedila. Na novo sem jih sestavila in uredila tako, da so postali sestavni in drugim elementom enakovreden del ’prostora’. Dela iz serije ìsland | fjorar so začela nastajati spontano med raziskovanjem različnih krajev na Islandiji in, prav tako pomembno, vseh vidikov sebe.”
Kot odziv na novo verzijo kompozicije in njen kontekst bosta Jez riley French in njegova hči Pheobe riley Law pripravila ter posnela tudi intuitivno zvočno kompozicijo (zvočni dogodek), v kateri bosta uporabila različne posnetke, trakove, sol in sam prostor v katerem bo to delo nastalo. Predvajano bo v okviru lokacijskega FM sprehoda v parku Tivoli ter v oddaji Arsov art atelje na 3. programu Radia Slovenija – programu Ars.
Jez riley French je intermedijski umetnik, ki svoje raziskave oblikuje predvsem s preučevanjem novih tehnologij, njihovih zvočnosti in različnih materialnosti. Zvok v njegovih raziskavah nastopa kot material in subjekt, in sicer v več kot tri desetletja dolgem umetniškem delu, ki vključuje instalacije, performanse, zvočne razstave in dogodke v živo.
Pheobe riley Law v svojem delu raziskuje dokumentacijo in transformacijo materialov kot so zvok, besedilo, film in preoblikovani predmeti. Pri tem daje poudarek razstavljanju in ponovnem uokvirjanju naracij ter spreobračanju elementov normalnosti, kot jih zaznavamo v konstrukciji osebnih in družbenih vedenj in vzorcev izkustva, ki jih ta prinašajo.
Kolofon:
Umetnika: Jez riley French (zvok / fotografija) in Pheobe riley Law (besedila)
Kuriranje: Irena Pivka, Brane Zorman
Organizacija: Irena Pivka, Katarina Radaljac
Prevod in lektura: Katja Kosi, Melita Silič
Odnosi z javnostmi: Katarina Radaljac
Produkcija: Cona, zavod za procesiranje sodobne umetnosti, 2021
Prostor: Steklenik, galerija za zvok, bioakustiko in umetnost, FM frekvenca 88.8MHz, Park Tivoli, 3. program Radia Slovenija – program Ars