Galerija za zvok, bioakustiko in umetnost / Gallery for sound, bioacustics and art

STEKLENIK + KINO ŠIŠKA: Paralelne zvočne krajine

razstavi / 17. – 18. november 2022, ob 17:00
Robertina ŠEBJANIČ: Linija | +1233m –1233m
Jata C: Kronolit

zvočni dogodki v živo / četrtek, 17. november, ob 20:00
Colin BLACK: Triangulacija
Robertina ŠEBJANIČ: Linija | +1233m –1233m

zvočni dogodki v živo / petek, 18. november, ob 20:00
Marko BATISTA: Stekleno nebo
Jata C: Kronolit

 

Galerija Steklenik v sodelovanju s Kinom Šiška predstavlja niz štirih zvočnih dogodkov in dveh instalacij pod skupnim imenom Paralelne zvočne krajine, ki se bo odvijal med 17. in 18. novembrom 2022 v Kinu Šiška. Razstavi Kronolit in Linija | +1233m –1233m bo moč obiskati od 17. ure dalje, zvočni dogodki pa se bodo pričeli vsak dan ob 20. uri.

Paralelne zvočne krajine predstavljajo pregled aktualne produkcije galerije za zvok, bioakustiko in umetnost Steklenik. Izbrana umetniška dela raziskujejo in prevprašujejo različne in hkrati precej povezane tematike človekovega odnosa do narave in samega sebe. Od lastnih vzorcev gibanja in interakcij z okoljem, do vprašanj snovne konceptualizacije živega in neživega; sodelujoče_i umetnice_ki pozivajo na revalvacijo navidez ustaljenih pogledov in odnosov do narave, družbe in naše individualne sovpetosti v njune prepletajoče se sisteme.

Sodelujoče_i umetnice_ki: Marko BATISTA, Colin BLACK, Robertina ŠEBJANIČ in skupina Jata C (beepblip, OR poiesis, Boštjan PEROVŠEK, Bojana ŠALJIĆ PODEŠVA, Brane ZORMAN).

NAKUP KARTE ZA ZVOČNE DOGODKE

ČETRTEK, 17. 11. 2022

Colin BLACK: Triangulacija
zvočni dogodek

V četrtek, 17. 11. 2022, bo umetnik Colin BLACK predstavil svoje delo Triangulacija, ki bazira na raziskavi kotov, razdalj, povezanosti in pozicioniranju lastnega telesa. Cilj je razkritje ideje, da naše ekologije niso tako stabilne, kot so nekoč mislili, saj se spreminjajo in so v stalnem toku same ter med seboj. Z umetniškim procesom zvočne trigonometrije so poslušalkam_cem ponujene možnosti za samorefleksijo in ponovno ovrednotenje tega, kako mapiramo prostor in okolja ter kako spomin abstrahira kartiranje kraja.

Delo je sestavljeno iz umetnikovih osebnih zvočnih posnetkov, ki jih je zbral na potovanjih od arktičnega kroga do puščave v Avstraliji in številnih drugih akustičnih ekologij med tema točkama. Zbrani album zvočnih krajev stremi k razkritju vse večje prisotnosti odtisov človeške dejavnosti. Poleg tega umetnikov proces subtilno spodbuja občinstvo k triangulaciji lastnega osebnega položaja v svetu ob vprašanjih globalne trajnosti in našega skupnega preživetja na planetu Zemlja.

Dr. Colin Black je mednarodno uveljavljen zvočni umetnik, ki je leta 2015 prejel nagrado newyorških festivalov za najboljšo zvočno umetnost, nagrado Prix Italia 2003 (najboljše komponirano delo) in se uvrstil v ožji izbor kot finalist na Prix Phonurgia Nova (Francija), Prix Marulić (Hrvaška), Grand Prix Nova (Romunija) in nagradah APRA Professional Development (Avstralija). Prejel je več nacionalnih in mednarodnih naročil za ustvarjanje inovativnih zvočnih instalacij v Avstraliji, ZDA in po Evropi. Kot kurator je sodeloval na mednarodnih festivalih in predstavitvah nagrajene avstralske akustične in radijske umetnosti, med drugim na Resonance104.4fm (London), Kunstradio (ÖRF, Avstrija) in Toronto’s New Adventures In Sound Art (Toronto). Nedavno je postal gostujoči raziskovalni sodelavec na Univerzi Goldsmiths v Londonu in predavatelj na Univerzi Southern Cross (Avstralija). Pred tem je izvajal priložnostna akademska predavanja na Univerzi za uporabne znanosti v Darmstadtu in na Univerzi za tehnologijo v Sydneyju.

Robertina ŠEBJANIČ: Linija | +1233m –1233m
zvočni dogodek in instalacija

V četrtek, 17. 11. 2022, bo umetnica Robertina ŠEBJANIČ predstavila svoje zvočno delo Linija |  +1233m  –1233m, ki se tokrat iz morskih globin, ki predstavljajo njen večletni opus, v vertikalni liniji povzpenja nad morsko gladino. Zvočno delo in instalacija združujeta izsek vpliva morja v vertikalnem pasu globoko pod in nad horizontom. Besedilo o delu, ki je izšlo v zvezku, je pripravila Lena ORTEGA.

Kot je zapisala umetnica: po besedah renesančnega matematika Evangeliste Torricellija, odkritelja atmosferskega tlaka, »živimo potopljeni na dnu oceana zraka, za katerega je znano po neizpodbitnih poskusih, da ima težo«. Ozračje je ocean in ocean je ozračje, s svojo turbulenco, prezenco in mikroklimo.

Zvočnost globokega morja, v pritisku, atmosferah, ki jih naše telo ne zmore doseči, se prepreda v nam neznane zvočnosti. Delo prevprašuje zvočnosti atmosfere na točki –1233m globine Jadranskega morja in se preko zvočnega prepredanja povzpne na 1233m nadmorske višine. Zvočno-vizualna pripoved govori o naši (ne)povezanosti z vodnimi situacijami, akvaformiranjem, ki se zaradi naše industrializacije morskih krajin dogaja globoko pod palubami naših ladij.

Robertina ŠEBJANIČ je umetnica, ki v svojem delu obravnava biološko, (geo)politično in kulturno realnost vodnih okolij ter raziskuje vpliv človeštva na druge organizme. Njeni projekti pozivajo k razvoju empatičnih strategij, usmerjenih k prepoznavanju drugih (ne-človeških) vrst. Pri svoji analizi antropocena ter njegovega teoretičnega okvira umetnica uporablja izraza “aquatocene” in “aquaforming”, s katerima označuje vpliv človeka na vodna okolja. Njena dela so bila med drugim nagrajena in nominirana za Prix Ars Electronica, Starts Prize in Falling Walls.

Lena ORTEGA ATRISTAIN (Leena Lee) je zvočna umetnica, raziskovalka, oblikovalka in učiteljica z magisterijem iz vizualnih umetnosti in doktoratom znanosti iz umetnostne zgodovine, ki ga je pridobila na Nacionalni avtonomni univerzi v Mehiki. Njen doktorski študij je bil osredotočen na sodobno umetnost, ki deluje z naravo/naravnimi pojavi kot medijem, kjer se teh konstrukcij loteva iz konteksta atmosfere in utelešenega doživljanja narave.

PETEK, 18. 11. 2022

Marko BATISTA: Stekleno nebo
zvočni dogodek

V petek, 18. 11. 2022, bo Marko BATISTA izvedel svoje zvočno delo Stekleno nebo, ki je nadaljevanje avtorjevega umetniškega premišljevanja in raziskovanja sodobne, postfaktične družbe v odnosu do tehnološkega napredka ali preprosto relacij v trikotniku družba–narava–tehnologija v kontekstu ekokritičnega diskurza, okoljskih politik in aktualnih humanističnih konceptov. Zvočno delo bo vzpostavljeno s pomočjo elektrolize toksičnih spojin, ki znotraj razširjenega elektronskega sistema v procesu samo-oscilacije in ekstrakcije proizvajajo zvočno sliko.

Gre za svojevrstno nadaljevanje pozicij, ki jih je avtor vzpostavil s projektom Fluidni delci vulkanskega pepela (Galerija 001, 2017), apokaliptično zvočno-prostorsko instalacijo, v kateri gledalcu – kljub odsotnosti antropocena – jasno predoči njegovo posredno prisotnost: opustošena krajina, v kateri ostajajo le sledi peščice preživelih (post)humanoidov. Besedilo o delu, ki je izšlo v zvezku, je pripravila Jasmina ZALOŽNIK.

Marko BATISTA je v Ljubljani živeči intermedijski umetnik in eksperimentator avdiovizualnih vsebin. Diplomiral je iz slikarstva na ljubljanski ALUO, nato pa zaključil še magistrski študij na Central Saint Martins v Londonu. Deluje na presečišču med umetnostjo in znanostjo ter sodeluje z različnimi pomembnimi prizorišči. Skupaj s študenti ALUO je oblikoval umetniški projekt v sklopu 50. beneškega bienala VV2. Na povabilo kustosov je gostoval v okviru 15. bienala Istanbul, Ars Electronica v Linzu, berlinskega festivala Transmediale ter NET. Audio v Londonu. Že vrsto let sodeluje z domačimi festivali intermedijske umetnosti Pixxelpoint in MFRU v Mariboru. Celoten opus je predstavil v Koroški galeriji likovnih umetnosti, Dvorani Jedinstvo v Zagrebu, ljubljanski galeriji Vžigalica in galeriji DDT Trbovlje. Z zavodom Cona sodeluje že vrsto let. Kustos Boris Groys je njegovo delo predstavil v okviru edicije U3 v Moderni galeriji. Vključen je bil tudi v vse pregledne razstave slovenske umetnosti, ki jih je predstavil MSUM.

Jasmina ZALOŽNIK je dramaturginja, teatrologinja, recenzentka/kritičarka in producentka na področju sodobnih performativnih umetnosti ter novomedijskih umetniških form. Končala je doktorski študij na oddelku za vizualno kulturo in filozofijo Univerze v Aberdeenu v Veliki Britaniji. Je aktivna članica kolektiva Nomad Dance Academy Slovenija, Mesta žensk in strokovnih združenj. Prispevke objavlja v znanstvenih in teoretskih revijah doma in v tujini.

Jata C: Kronolit
zvočni dogodek in instalacija

V petek, 18. 11. 2022, bo bioakustična skupina Jata C predstavila svoje zvočno delo in instalacijo Kronolit, ki tematizira svet kamnin, časovnosti in naše vpete soodvisnosti. Delo bo sestavljeno iz večkanalne zvočne kompozicije s kamnito instalacijo, ki bo delovala kot enostaven kamnit inštrument.

V raziskovalnem procesu Jata C sodeluje z znanstveniki s področja mikropaleontologije, geologije in fizike ter podpornikom projekta, podjetjem Marmor Hotavlje. Poleg zvoka iz kamna, ki ga zajemajo z različnimi napravami za terensko snemanje (geofoni, kontaktni mikrofoni), je zvok tudi generiran iz podob (spektralna analiza skenov kamnov z modulatorjem zvoka). Obdelane posnetke in baze podatkov skladajo v elektroakustično kompozicijo s partituro za izvajanje v živo. Z digitalno analizo, prevajanjem slike v zvok in meritvami vibracij oblikujejo lastno umetniško interpretacijo snovne zvočnosti litosfere.

Jata C (beepblip, OR poiesis, Boštjan PEROVŠEK, Bojana ŠALJIĆ PODEŠVA, Brane ZORMAN) je umetniška skupina, katere člani delijo naklonjenost do terenskih posnetkov, bioakustike in zvočne ekologije. Raziskovanja slušnih zaznav združujejo z ekološkimi in družbenimi temami, ki jih razpirajo z znanstvenim diskurzom in izvirnimi predstavami o zvočnih okoljih. V skladbah posnetke iz neposrednega okolja preoblikujejo v spekulativne projekcije za prihodnost in čuječe zaznave sedanjosti. Pri delu uporabljajo široko paleto naprav za zajemanje akustičnih pojavov. Njihove snemalne metode vključujejo t. i. globoko poslušanje z neantropocentričnim odnosom do biotskih in nebiotskih entitet.

Ida HIRŠENFELDER (beepblip) deluje v polju zvočne in intermedijske umetnosti. Zanimajo jo zgodovina medijev, arhivi, njihovo izginevanje in medijska arheologija. Sodeluje z MSUM, festivalom Topografije zvoka ter v okviru programa radioCona.

Petra KAPŠ (OR poiesis) je umetnica in raziskovalka zvoka, slušne percepcije in poetičnega performansa. Besedo razširja v sonornih sferah čas/prostor poezije. Ob vseh digitalnih razsežnostih ji je središčna fizična prisotnost telesa.

Boštjan PEROVŠEK, umetnik, skladatelj in oblikovalec zvoka, sklada eksperimentalno elektroakustično glasbo. Njegova posebnost je ustvarjanje bioakustične glasbe, ki temelji na zvokih živali, posebej žuželk. Sodeluje s skupino SAETA, ustvarja pa tudi glasbo za film in gledališče, performanse, multimedijske instalacije ter zvočne krajine za muzeje in galerije.

Bojana ŠALJIĆ PODEŠVA se kot skladateljica najbolj posveča raziskovanju zvoka kot entitete, ki vpliva na poslušalca fizično in vsebinsko. Njena glasba se razpenja med popolno abstrakcijo in kompleksnimi semantičnimi jeziki. Je prejemnica vrste nagrad za koncertna dela, scensko in filmsko glasbo.

Brane ZORMAN je intermedijski umetnik, skladatelj, zvočni manipulator, producent in kurator. Zvočna dela komponira za gledališke, intermedijske in plesne predstave. Elektroakustične solo skladbe in improvizacije z domačimi in tujimi umetniki izvaja v prostorskem zvoku.

Kolofon
Umetnice_ki: Colin Black, Robertina ŠEBJANIČ, Marko BATISTA in Jata C (beepblip, OR poiesis, Boštjan PEROVŠEK, Bojana ŠALJIĆ PODEŠVA, Brane ZORMAN)
Produkcija: Cona za galerijo Steklenik, 2022
Organizacija: Irena PIVKA
Odnosi z javnostmi: Matej TOMAŽIN
Oblikovanje: Matej TOMAŽIN
Soorganizacija: Kino Šiška
Prizorišče: Kino Šiška

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

           

@