Manja Ristić: Sonična ontologija malomarnosti – FM sprehodi
Dogodki ob razstavi zvočne kompozicije Sonična ontologija malomarnosti (povezava)
sobota, 7. 11. 2020 ob 12.00 – otvoritev
torek, 10. 11. 2020 ob 18.00 – ponovitev
torek, 12. 1. 2021 ob 18.00 – zaključek razstave
Ker je galerija Steklenik v času epidemije zaprta,
dogodki potekajo v formatu FM sprehodov po Parku Tivoli, na 88.8MHz (povezava)
Natančna navodila za lokacijske FM sprehode najdete tukaj (povezava)
foto: Sunčan Stone
Kompozicija za poslušanje:
Iz avtoričinega zvezka (povezava):
“Za poslušanje in performativne intervencije v opuščeni megastrukturi objekta v Stožicah bi lahko rekli, da so sled, ki je najbližje naši trenutni družbeni in politični stvarnosti. Gre za robusten in megalomanski projekt, ki pokriva obsežno območje ljubljanske občine. V paralelnem svetu, starodavni kamnolomi južnih obal otoka Korčule razgaljajo ves potencial tretje krajine. Kar so danes rajske plaže, na katerih se bohotijo gozdovi borovca in sredozemska biotska raznovrstnost, so bili nekoč močno izkoriščani kamnolomi, ki so s čudovito belim in s kristali bogatim apnencem oskrbovali Evropo in celo Ameriko. Človekova silna želja po gradnji je ta kamen vgradila v številne templje in katedrale, med drugim v Hagijo Sofijo, najdemo pa ga tudi v spomenikih, trgih in mestnih hišah, med bolj znanimi je najbrž Bela hiša v Washingtonu. Poetični poudarek kompozicije je osrediščen v koreografiji brezciljne hoje; elementi prekrivajočih se stvarnosti, v katerih prod polzi skozi odprtine, ustvarjajo nepredvidljive akustične učinke; pesek in prod, ki ju prevračajo valovi časa, pod in nadvodno zvočno onesnaženje, ki ga je s svojim delovanjem zakrivil človek, ter dinamika in teksture voda in vodnih mikrookolij, ki gradijo reproduktivna in s tem v temelju formativna okolja v procesu ekspanzije Ekosistema.”
Manja Ristić je diplomirala na Akademiji za glasbo v Beogradu, nato pa na Kraljevem kolidžu za glasbo v Londonu opravila podiplomsko izobraževanje za solistko v ansamblu. Njene z zvokom povezane raziskave se poleg sodobnega performansa v polju instrumentalne elektroakustične glasbe osredotočajo predvsem na interdisciplinarni pristop k zvočni umetnosti, terenskim posnetkom in eksperimentalnim radijskim umetnostim.
**
Kolofon:
Umetnica: Manja Ristić
Kuriranje: Irena Pivka, Brane Zorman
Organizacija: Irena Pivka, Katarina Radaljac
Prevod in lektura: Katja Kosi, Melita Silič
Odnosi z javnostmi: Katarina Radaljac
**Fotografija: Sunčan Stone
Produkcija: Cona, zavod za procesiranje sodobne umetnosti, 2020
Prostor: FM 88.8 MHz, 3. program Radia Slovenija – program Ars
Partnerji: MGLC Ljubljana
Razstava je del projekta Akustično skupno, ki ga sofinancira EU Ustvarjalna Evropa. V sodelovanju s 3. programom Radia Slovenija – programom Ars