Galerija za zvok, bioakustiko in umetnost / Gallery for sound, bioacustics and art

Manja Ristić: Sonična ontologija malomarnosti

7. 11. 2020–8.1. 2021
razstava 8-kanalne zvočne instalacije

7. 11. 2020 sobotna družinska otvoritev
10. 11. 2020 večerna otvoritev in zvočni dogodek v živo

foto: Manja Ristić

Urbani razvoj pušča za sabo številne post-gradbene ali druge spontane oz. nerešene intervencije, ki ustvarjajo prostore, sicer povsem nepomembne za mestno krajino in istočasno povsem primerne za bivanje prilagodljive biodiverzitete s kratkim življenjskim ciklom. Ti fantomski prostori, ki včasih nastanejo namerno, večinoma pa po naključju, v svoji raznolikosti segajo od posameznih zanemarjenih parcel do strukturne in kulturne gradnje / obnove in ponujajo edinstveno priložnost za razcvet mikroorganizmov ter, zaradi izpostavljenosti dežju in drugim
geološkim pogojem, tudi vodne flore, dvoživk ter še ličink žuželk in rakov. Ti prostori so okolja, ki jih uvrščamo med začasna, kljub temu pa pogosto obstajajo skozi daljše časovno obdobje in četudi se zdi, da imajo vnaprej določene fizične lastnosti, se lahko s širitvijo svoje biološke sestave nepričakovano spremenijo v mikrookolja, ki postanejo pomembna za celoten ekosistem. Njihovo nenamerno omogočanje odpre priložnost za razpravo o možni ontologiji lažnega človeškega namena, ki sčasoma omogoči nastanek pogojev za ukoreninjenje in reprodukcijo simbiotskih kultur. Pri opazovanju umetnih mikrookolij (v skrajno različnih dimenzijah, od nekdanjega kamnoloma, ki so ga opustili, ko so izčrpali izkop, do osebnih predmetov, ki so bili brezskrbno zapuščeni tako v zasebnih kot tudi javnih prostorih) nastaja s sredstvi zvočne ekologije in eksperimentalne zvočne umetnosti metageometrija ustvarjanja življenja iz napake.

Manja Ristić je diplomirala na Akademiji za glasbo v Beogradu, nato pa na Kraljevem kolidžu za glasbo v Londonu opravila podiplomsko izobraževanje za solistko v ansamblu. Njene z zvokom povezane raziskave se poleg sodobnega performansa v polju instrumentalne elektroakustične glasbe osredotočajo predvsem na
interdisciplinarni pristop k zvočni umetnosti, terenskim posnetkom in eksperimentalnim radijskim umetnostim.

Kolofon:
Umetnica: Manja Ristić
Kuriranje: Irena Pivka, Brane Zorman
Organizacija: Irena Pivka, Katarina Radaljac
Prevod in lektura: Katja Kosi, Melita Silič
Odnosi z javnostmi: Katarina Radaljac
Produkcija: Cona, zavod za procesiranje sodobne umetnosti, 2020
Prostor: Steklenik, galerija za zvok, bioakustiko in umetnost

Razstava je del projekta Akustično skupno, ki ga sofinancira EU Ustvarjalna Evropa.

@