Galerija za zvok, bioakustiko in umetnost / Gallery for sound, bioacustics and art

Jata C

18. 1.–13. 3. 2020
Razstava 8-kanalne zvočne instalacije

Sobota, 18. 1. 2020 – otvoritev
Torek, 21. 1. 2020 – zvočni dogodek v živo
19.–23. 1. 2020 FM razstava, radioCona, 88.8MHz

»Jamamaji (Antheraea yamamai) frfotajo, plahutajo, in to v glavnem neslišno, ker letijo z nizko frekvenco – se pa sliši, ko s krili zadevajo ob listje in vejice … Bube se dobro slišno vrtijo v zapredkih, kar se sliši kot prasketanje; to počno tudi bube sorodnih vrst nočnih pavlinčkov – in zato so nekoč, ko sem prejel paketek z bubami od nekega drugega biologa, ko me poštar ni našel doma in je pošiljko oddal pri lastnici trgovine v soseski, v moji berlinski četrti evakuirali pol ulice stanovalcev in sta prišla strokovnjaka za razstrelivo, kajti tista gospa, ki je v božjem imenu sprejela paketek, je slišala ritmične zvoke in pomislila na peklenski stroj. Jaz tisti dan nisem mogel naravnost domov, ker je bila cesta zaprta za pešce in promet, šef policije pa mi je nekaj dni pozneje, ko sem se vrnil, po telefonu pojasnil, kaj se je dogajalo …« (Dr. Boštjan Dvořák)

Razstavljeno delo bodo ustvarili umetniki, povezani v skupinsko improvizacijo. Brane Zorman, Bojana Šaljič Podešva, OR poiesis, Ida Hiršenfelder in Boštjan Perovšek delujejo pod skupnim imenom Jata C. Delo je zasnovano na bioakustičnih zvokih, ki so jih prispevali sami umetniki in Slovenski arhiv živalskih zvokov, ki domuje v Prirodoslovnem muzeju v Ljubljani, zanj dr. Tomi Trilar.

Zvočni dogodek, ki spremlja razstavo je tudi del zimskega oddajanja radiaCona. Ta pripravlja bogat večdnevni program in FM razstavo, ki jo bo kurirala gostujoča umetnica Manja Ristić.

O umetnicah_kih:
OR poiesis
je umetnica in raziskovalka na področju zvoka in slušne percepcije ter poetičnega performansa. Besedo razširja v sonornih sferah časprostor poezije. Ob vseh digitalnih razsežnostih ji je središčna fizična prisotnost telesa.

Bojana Šaljić Podešva se kot skladateljica v svojem delu največ posveča raziskovanju zvoka kot entite, ki vpliva na poslušalca fizično in vsebinsko; tako se njena glasba razpenja med popolno abstrakcijo in kompleksnimi semantičnimi govoricami. Prejela je več nagrad za koncertna dela, scensko in filmsko glasbo.

Boštjan Perovšek, glasbenik, skladatelj in oblikovalec zvoka, sklada eksperimentalno elektroakustično glasbo. Njegova posebnost je ustvarjanje bioakustične glasbe, ki temelji na zvokih živali, posebej žuželk. Igra tudi s skupino SAETA, ustvarja tudi glasbo za film, gledališče, performanse in multimedijske instalacije ter zvočne krajine za muzeje in galerije.

Brane Zorman je skladatelj, zvočni in intermedijski umetnik, zvočni manipulator, producent in kurator. Zvočna dela komponira za gledališke, intermedijske in plesne predstave. Elektronsko akustične solo skladbe in improvizacije z domačimi in tujimi umetniki izvaja v prostorskem zvoku. V odnosu do zvoka in prostora razvija različne strategije, tehnike, dinamične in interaktivne module, snema in reintrepetira zvočne krajine, in z uporabo sofisticiranih orodij kreira elektronske in akustične zvočne skulpture.

Ida Hiršenfelder [beepblip] kot avtorica deluje v polju zvočne in intermedijske umetnosti. Zanima jo zgodovina medijev, arhivi, njihovo izginevanje in medijska arheologija. Sodeluje z Muzejem za sodobno umetnost Metelkova, +MSUM, festivalom Topografije zvoka ter v okviru programa radioCona. Z intermedijsko zvočno umetnico Sašo Spačal sta soustanoviteljici Iniciative ČIPke. Od leta 2011 je bila članica DIY zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra.

Kolofon:
Umetnice_ki: Brane Zorman, Bojana Šaljič Podešva, OR poiesis, Ida Hiršenfelder, Boštjan Perovšek
Kuriranje: Irena Pivka, Brane Zorman
Organizacija: Irena Pivka
Ilustracija: Vesna Bukovec
Prevod in lektura: Urban Belina
Odnosi z javnostmi:Katarina Radaljac
Produkcija: Cona, zavod za procesiranje sodobne umetnosti, 2019
Partner: Prirodoslovni muzej Ljubljana – Slovenski arhiv živalskih zvokov
Prostor: Steklenik, galerija za zvok, bioakustiko in umetnost

@